לא קל להיות נהג חדש, זה כמו להיכנס לעולם שלם, מרגש, מסעיר, נוח אבל גם מסוכן ולא נודע. במאמר זה נציע כמה טיפים חשובים לנהגים חדשים, בדגש על עצות להשכרת רכב לנהגים חדשים – שלא כולם מודעים אליהן, ושיכולות לחסוך לכם הרבה כסף ועוגמת נפש.

נכתב ע”י קובי לוי - מנכ"ל רנטה 10.7.22

צריכים השכרת רכב לנהגים חדשים? השכרת רכב לנהג חדש מגיעה עם יתרונות רבים, כמו גם אתגרים שחשוב להיות מודעים אליהם. יחד עם כמה שנהיגה מאוד מרגשת בתחילת הדרך, חשוב לקחת בחשבון לא מעט סיכונים שונים, דגשים והיבטים המשליכים ישירות על הבטיחות שלכם. לא פעם, נהגים חדשים נדרשים לשכור רכב, ובמדריך הבא, נעבור על כל הדגשים שבשכירת רכב – קראו כאן.

4 הדברים החשובים ביותר שכדאי לדעת כנהג חדש

לא קל להיות נהג חדש, זה כמו להיכנס לעולם שלם, מרגש, מסעיר, נוח אבל גם מסוכן ולא נודע. במאמר זה נציע כמה טיפים חשובים לנהגים חדשים, בדגש על עצות להשכרת רכב לנהגים חדשים – שלא כולם מודעים אליהן, ושיכולות לחסוך לכם הרבה כסף ועוגמת נפש. מתחילים:

1. כיצד להתכונן להשכרת הרכב הראשונה שלך

משכירים רכב בפעם הראשונה? היום זה קל מתמיד להשכיר רכב דרך האינטרנט. אפשר בקלות להשוות מחירים ותנאים מהאתרים השונים. עם זאת, כדאי לשים לב שלא כל חברה מאפשרת השכרת רכב לנהגים חדשים. יש חברות רבות שדורשות ותק רישיון של לפחות שנתיים או שנה. במקרים רבים תדרשו לשלם יותר בגלל שאתם נהגים חדשים, לכן חשוב לערוך השוואה מדויקת בין התנאים שאתם מקבלים.

2. מה שצריך לדעת על חוזה השכרת הרכב שלך

שימו לב, המחיר הוא לא הכל. חשוב לשים לב לאותיות הקטנות ולבדוק מה כולל מחיר ההשכרה:

  • האם המחיר כולל מע"מ?
  • מהי מגבלת הקילומטראז', ומה קורה כשעוברים את המגבלה?
  • מה קורה בעת תקלה או תאונה חלילה, האם תדרשו לתקן על חשבונכם? האם יש השתתפות עצמית?
  • האם המחיר כולל גם תוספות מיוחדות, כמו תוספת לנהגים חדשים, עונות שיא או חגים?
  • האם יש אפשרות להחזיר את הרכב במיקום שונה ממיקום ההשכרה? איפה? והאם יש קנס על החזרה כזאת?

את כל הנקודות הנ"ל חשוב לבדוק ולהשוות היטב.

3. טיפים מובילים לנהיגה כנהג חדש

מומלץ שתתכננו מראש את המסלול שלכם עם אפשרויות לעצירה להתרעננות בתחנות דלק, עגלות קפה או קניונים. במיוחד כשמדובר בנסיעה ארוכה או מאתגרת מכל סיבה שהיא. אם אתם נוסעים יחד עם חברים, כדאי לבדוק האם גם הם רשאים לנהוג ברכב, כדי להתחלף בנהיגה, במידת הצורך. יש לציין, במקרה שברצונכם לאפשר לחבריכם לנהוג ברכב השכור, עליכם לוודא כי הם כלולים בפוליסת ביטוח הרכב בחברת ההשכרה.

4. באיזה רכב לבחור?

כל הנהגים צריכים להיזהר בנהיגה, אבל סטטיסטית, נהגים חדשים מועדים יותר לתאונות. לכן, חשוב שתבחרו ברכב נוח, בעדיפות לרכב שאתם מכירים או רגילים אליו. שימו לב האם זהו רכב בנזין או רכב חשמלי, וכמה נוסעים נכנסים ברכב. אם אתם מתכוננים לנהיגה בעיר צפופה, כדאי לבחור ברכב קטן יותר, שיהיה פשוט יותר למצוא חניה ולנווט אתו בעיר. אתם מוזמנים לבחור בדף הבית שלנו בין מבחר הרכבים – כולם מיועדים גם להשכרה לנהגים חדשים.

ניתן לשכור רכב בתקופת המלווה?

אכן כן, ניתן לשכור רכב בתקופת המלווה. כדי לעשות סדר, רק נזכיר כי תקופת המלווה היא התקופה שבמהלכה הנהג החדש נדרש לנהוג אך ורק בצמוד לליווי של נהג ותיק. מטבע הדברים, כאשר אתם מזמינים השכרת רכב לנהג חדש, אתם צריכים לוודא שיש לכם מלווה ושהוא יכול להצטרף אליכם לכלל נסיעותיכם ברכב השכור.

חשוב לציין, לחדד, להדגיש ולסמן במרקר בוהק צהוב את הדבר הבא – אם אתם חלילה מעורבים בתאונת דרכים, חברת הביטוח תוודא שהנהג המלווה היה אתכם בזמן הנהיגה ברכב השכור. במידה שנהגתם ללא נהג מלווה ותיק לידכם, חברת הביטוח כנראה לא תכסה את ההוצאות הכספיות. לכן חשוב לשמור על שקיפות מלאה מול חברת ההשכרה, ולא לנסות לעגל פינות.

מאיזה גיל אפשר וכדאי לשכור רכב לנהג חדש?

קודם כל, חשוב מאוד להבדיל בין "מתי אפשר מבחינת החוק" לבין "מתי מומלץ לשכור רכב לנהג חדש". מבחינת החוק בישראל, ניתן לשכור רכב החל מגיל 16 ו-9 חודשים. עם זאת, השאלה של "מתי מומלץ לשכור רכב לנהג חדש", מצריכה תשובה אחרת לגמרי. בפועל, זה פשוט עניין של הרגשה ושל האחריות שאתם מרשים לעצמכם לקחת על עצמכם.

אם אתם שואלים את צוות רנטה, אתם צריכים לעלות על ההגה של רכב שכור כאשר אתם מרגישים מספיק בנוח לעשות זאת. אין הכרח להמתין עד שתרגישו "נהגים מקצועיים", אבל כן כדאי לרכוש ביטחון מסוים על הכביש לפני ששוכרים רכב. בסופו של דבר, יש ביטוח לרכב שכור, אבל הדבר האחרון שתרצו למצוא את עצמכם מעורבים בו זה חלילה תאונת דרכים בעקבות נהיגה ברכב שאינכם מורגלים אליו.

לסיכום, מה לקחת איתי לגבי השכרת רכב לנהג חדש?

בסופו של דבר, השכרת רכב לנהגים חדשים היא מעט מסובכת יותר מהשכרה לנהגים וותיקים. בתור נהגים חדשים, אין ספק שאתם פחות מנוסים על הכביש, למרות שייתכן שאתם מרגישים שאתם יודעים הכל. לכן, אל תהיו פזיזים, בדקו את הדברים עד הסוף, תיהנו ו... העיקר, סעו בזהירות. בשורה התחתונה, חוויית ההשכרה שלכם צריכה להיות נעימה, ובטוח לא מלחיצה.

מטבע הדברים, אם אתם מאוד לחוצים לעלות על הכביש עם רכב שכור, אז אולי כדאי להמתין קצת עם השכרת הרכב. מצד שני, אתם יכולים להתחיל גם עם נסיעות קצרות בתוך העיר, וככה תתרגלו לאט-לאט לרכב השכור. כך או כך, צוות רנטה עומד לשירותכם וישמח להתאים לכם את הרכב הנכון לכם ביותר.

צרו קשר כעת וקבלו ייעוץ ללא התחייבות, טל: 073-7816813

קובי לוי

מנהל ובעלים של רנטה - השכרת רכב וליסינג. 

קובי בעל ותק וניסיון בענף הרכב למעלה מ - 30 שנה.

"אמור לי מי הם חבריך ואומר לך באיזה מכונית אתה נוהג" (הנרי פורד)

אולי יעניין אותך גם